A tökéletes sales asszisztens 5 jellemzője

A-tokeletes-sales-asszisztens

Kifaggattuk a hazai reklámajándékok piacát mélyen ismerő vezetőt: mi alapján találja meg a megfelelő értékesítési asszisztenst?

Kutattuk már a legjobb ügyfélszolgálatos ismérveit, nyomába eredtünk a kincset érő általános asszisztensek felvételi kritériumainak is, most pedig a sales asszisztensi pozícióra pályázó jelöltek állásinterjúira hallgathatunk be. Ehhez hívtuk segítségül egy olyan szakembert, aki már több mint tíz éve dolgozik az egyik legsűrűbb tapasztalatokkal bíró pályán: az értékesítés területén.
“Adja el nekem ezt a tollat!” – szögezte a feladatot hallgatóságának a dollármilliárdos brókercég vezetője szerepében Leonardo di Caprio A Wall Street farkasa című filmben. “Ez egy nagyszerű toll, amellyel leírhatja a gondolatait…” – ilyen és hasonló válaszok érkeznek erre. Ám ez még kevés.

Sauer_GyozoPontosan ezt vallja Sauer Győző is, az Absolut Gift kereskedelmi igazgatója, akinek még egy olyan egyszerű tárgy is, mint egy toll, nem pusztán az írást szimbolizálja. Mást és többet jelent.
Mert vegyük például annak az üzenetét, amikor egy fontos szerződés aláírásakor egy sima cserélhető betétes golyóstollat VAGY egy letisztult dizájnnal rendelkező Mont Blanc tollat húzunk elő a táskánkból. Hölgyek esetében a Swarovski ragyogó tollairól már nem is beszélve. Vagy ott egy másik helyzet: egy patinás, nagy múltú vállalat ügyfélszolgálatán komolytalan benyomást sugall, ha folyik a tinta a kihelyezett reklámtollakból, illetve nem bírják a gyűrődést, és itt-ott letörik a kupakja.

Ám ha egy stabil, kiváló ár-érték arányú tollat használ a cég, az a hosszú távú értékállóság, megbízhatóság jegyeit ugyanúgy magán hordozza, mint amit a cég üzen minden kommunikációs fórumán. És ehhez nem is kell feltétlenül többet költeni. Azonban nélkülözhetetlen, hogy egy valóban jó sales-es szállítsa a megoldásokat, és olyat, amire tényleg szüksége lehet az adott vállalatnak.

Nézzük, hogyan lehet kiszűrni a jelentkezők közül a kiváló értékesítési asszisztenst!
“Tegyük fel – avat be minket Sauer Győző -,hogy érkezik 500 jelentkezés egy meghirdetett pozícióra. Ebből azonban csak 3-5 jelentkezőt hívunk be interjúra. Ebből is érzékelhető, hogy már az önéletrajz megszűri: ki lehet esélyes. Ezért arra nagyon oda kell figyelni, az illető hogyan tudja eladni önmagát írásban. A sablonos önéletrajzok felejtősek. Aztán az interjúk alkalmával döntő szerepe van az első benyomásnak. Ugyanis ne felejtsük el: nincs második benyomás! Itt nem lehet hibázni, vagy legalább is nagyon, de nagyon ritkán fér bele.”

Az 5 legfontosabb felvételi kritérium: a tökéletes értékesítési asszisztens ismérvei

1. Precizitás.
Hibamentesen dolgozzon, és ami a legfontosabb: ne írjon el árakat. Onnan már nincs visszaút, és egy nagyobb megrendelés esetén ez végzetes figyelmetlenség. Akár az illető állásába is kerülhet.

2. Hatékony megoldóképesség.
Nevezhetjük ezt kreativitásnak is, egy a lényeg: találja fel magát az illető, és dolgozzon ki működőképes megoldásokat a nehéz helyzetekben is. Legyenek ötletei, alternatívái és már azokkal érkezzen a főnökéhez.

3. Nagy teherbírás.
Ha szezon van, akkor bírni kell a tempót. A reklámajándékok esetében főleg karácsony előtt fordul elő, hogy éjt nappallá téve kell dolgozni. És ugyanúgy hibamentesen, mint a lazább időszakokban.

4. Pozitív kisugárzás.
Ennek legfőbb jellemzői: kedvesség, pozitív hozzáállás, barátságos kommunikáció. Győző külön kiemeli a kellemes orgánumot, mivel a sales asszisztens általában telefonon keresztül tartja a kapcsolatot a partnereivel.

5. Stabil személyiség.
Ez egy összetett jellemző, mivel benne van a megbízhatóság, a kiegyensúlyozott egyéniség, és a jó helyzetfelismerő képesség is. Mivel erre a szakmára jellemző a stressz és a szűk határidők, fontos pillért jelent az ideális jelöltnél az, mennyire bírja a gyűrődést. Ha összeroppan az első éles helyzetben érkező felelősségtől, nem neki való ez a munkakör. Ez egyértelműen személyiségjegy, és nem lehet csupán több éves tapasztalattal helyettesíteni.

“Azt tanácsolom az állásinterjúra készülőknek – teszi hozzá a szakember -,hogy egyenrangú félként tárgyaljanak. Ne felejtsék el, hogy az interjúztatónak szüksége van arra a munkaerőre, amit keres. És úgy képviselje az illető a saját érdekeit már az interjún, mint ahogy értékesítőként kell majd azt tennie minden egyes nap. Néha konfrontálódnia kell. Ha valaki meghunyászkodóan viselkedik, akkor nem fog beválni élesben sem.”

És még egy fontos tanács: csinosan öltözzünk fel az állásinterjúra! Egy jó sales-es már a megjelenésével is el kell, hogy adja önmagát, még mielőtt megszólalna. Nézzünk utána a cégnek, és ehhez mérten öltözzünk fel. Például egy reklámügynökséghez készülődve nem feltétlenül kell kosztümöt vagy öltönyt húzni, de egy multi cégnél az elegáns és csinos öltözet jelenti az ideális választást. Az első benyomás nagyon sokat számít, ne feledjük!

Készítette: Posta Renáta

by cadmin